سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه آماده سازی صورت برای میکاپ

نحوه آماده سازی صورت برای میکاپ

شما تمام صبح را صرف کامل کردن روتین آرایش خود می کنید. کرم پودر خود را بی عیب و نقص با کانسیلر ترکیب می کنید، مقدار مناسب رژگونه را روی گونه های خود می زنید و ظاهر خود را با رژ لب کامل می کنید. برای یک روز شلوغ از در بیرون می روید، اما تا ظهر، فاجعه رخ می دهد. در آینه نگاه می‌کنید و می‌بینید که رنگ چهره‌تان که زمانی عالی بود، لکه‌دار و به هم ریخته به نظر می‌رسد. زمان و تلاش گرانبهایی را برای ترکیب کردن آرایش خود به بهترین نحو ممکن اختصاص داده اید تا ظاهرتان به آرامی در طول روز به مرتبی اول روز باقی بماند. به عنوان عاشقان زیبایی، همه ما دوست داریم آرایشمان از صبح تا شب ماندگار باشد. با این حال، حتی اگر میز آرایش شما مملو از محصولات با کیفیت حرفه‌ای باشد، حقیقت این است که قبل از آرایش کردن با صورتتان چه کاری انجام می‌دهید. در واقع اقداماتی که قبل از آرایش انجام می دهید تعیین می‌کند که آیا آرایش شما قرار است در تمام طول روز بماند یا خیر. به این فکر کنید – شما ماشین خود را به یک سفر جاده ای طولانی نمی برید بدون اینکه ابتدا مطمئن شوید که بنزین کافی دارد، درست است؟ خوب، همین مفهوم در مورد آرایش نیز صدق می کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ظاهرتان در طول روز ثابت می‌ماند (در حالی که هنوز هم مانند زمانی که خانه‌تان را ترک کرده‌اید عالی به نظر می‌رسد)، باید پوستتان را به درستی آماده کنید. در این مقاله، ما قصد داریم تا در مورد همه چیزهایی که پوست را قبل از آرایش آماده می کند صحبت کنیم. از کامل کردن روال مراقبت از پوست قبل از آرایش گرفته تا بایدها و نبایدها برای دستیابی به آرایش طولانی مدت، در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید تا مطمئن شوید که آرایش مورد علاقه تان بیشتر از همیشه جلوه می کند.

پس باید برای اطمینان از اینکه آرایش شما بی عیب به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد، قبل از آرایش صورت خود را آماده کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای یک پایه آرایش خوب دنبال کنید:

صورت خود را تمیز کنید

با تمیز کردن صورت خود با یک پاک کننده ملایم شروع کنید تا آلودگی، چربی و ناخالصی ها از بین برود. تمیز بودن پوست صورت به جلوگیری از به وجود آمدن جوش کمک می کند و اطمینان حاصل می کنید که آرایش شما باعث آسیب به پوست و جوش نمی شود. از شوینده ای استفاده کنید که برای پوست شما ملایم باشد و عاری از مواد شیمیایی یا عطرهای شدید باشد. محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد، چه چرب، چه خشک و یا مختلط. صورت خود را با آب ولرم خیس کنید، پاک کننده را بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس صورت خود را کاملاً بشویید و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

لایه برداری

از یک لایه بردار ملایم برای پاک کردن سلول های مرده پوست صورت خود استفاده کنید. این کار به صاف شدن هر گونه لکه‌های زبر روی پوست صورت شما کمک می‌کند و پوست شما را روشن‌تر نشان می‌دهد. لایه برداری یک یا دو بار در هفته می تواند به حذف سلول های مرده پوست و بهبود گردش خون کمک کند و پوست شما را روشن تر و صاف تر نشان دهد. لایه بردار ملایمی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید، زیرا می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب شود. لایه بردار را با حرکات دایره ای بمالید و با آب ولرم بشویید.

نحوه آماده سازی صورت برای میکاپ

مرطوب کردن

یک مرطوب کننده سبک روی صورت خود بمالید تا پوستتان آبرسانی شود. مرطوب سازی پوست صورت، کمک می کند تا پوست شما سالم به نظر برسد و از خراب شدن آرایش شما جلوگیری کند. یک مرطوب کننده سبک به صورت خود بزنید و روی نواحی خشک مانند گونه ها و پیشانی تمرکز کنید. محصولی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین باشد که به حفظ رطوبت و حجیم شدن پوست شما کمک می کند.

پرایمر

از پرایمر آرایشی برای ایجاد سطحی صاف برای اعمال سایر لوازم آرایش استفاده کنید. این به ماندگاری آرایش شما کمک می کند و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. پرایمری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد، خواه بدون چربی باشد یا آبرسان. مقدار کمی پرایمر را با استفاده از نوک انگشتان روی صورت خود بمالید و روی مناطقی که تمایل به چرب شدن دارند، بیشتر تمرکز کنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر زمانی را در خارج از منزل سپری می کنید، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 استفاده کنید تا از پوست خود در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید ضروری است. کرم ضد آفتاب خود را سخاوتمندانه روی صورت، گردن و سایر مناطق در معرض بزنید. اگر زمانی را در خارج از منزل می گذرانید، یا بلافاصله پس از شنا یا عرق کردن، هر دو ساعت یک بار از آن استفاده کنید.

تونر

تونر مرحله ای است که در روتین مراقبت از پوست روزانه ما اغلب نادیده گرفته می شود؛ اما زمان آن رسیده که آن را به مجموعه محصولات خود اضافه کنید. تونر به آرام کردن و محافظت از پوست شما کمک می‌کند و در عین حال به آماده‌سازی آن برای مهم‌ترین مرحله روتین شما یعنی مرطوب‌کننده کمک می‌کند. مطمئن نیستید که چگونه از یک تونر به درستی استفاده کنید؟ مقدار کمی از آن را روی یک پنبه ­ی گرد بمالید و به آرامی محصول را روی صورت و گردن خود بکشید.

با انجام این مراحل، می توانید مطمئن شوید که آرایش خود بی عیب به نظر می رسد و ماندگاری بیشتری دارد.

علاوه بر این مراحل، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از مرطوب کننده خود از یک تونر یا سرم برای رفع نگرانی های خاص پوست مانند قرمزی یا هایپرپیگمانتاسیون استفاده کنید. همچنین بهتر است قبل از آرایش کردن، استفاده از یک پد آرایشی آغشته به تونر یا پودرهای مات کننده، چربی اضافی پوست خود را پاک کنید. علاوه بر این ها حتما می دانید که از کلیدی ترین بخش های آماده سازی پوست پیش از آرایش انتخاب یک پرایمر مناسب است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی Spring Comsetics پرایمرهای برندهای معروف و باکیفیتی همچون پرایمر گرلن، پرایمر استی لادر، پرایمر بنفیت و بسیاری دیگر از انواع پرایمرها و دیگر لوازم آرایشی مد نظر خود را تهیه کنید. با انجام این مراحل برای آماده سازی پوست قبل از آرایش، می توانید ظاهری بی عیب و نقص و ماندگار داشته باشید که زیبایی طبیعی شما را افزایش می دهد.