سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

براش های شما ستون فقرات کیت زیبایی شما هستند. به هر حال، شما براش هایی دارید که باید به خاطر استفاده از کرم پودر بی عیب و نقص تشکر کنید. بنابراین، بیایید در مورد تمیز نگه داشتن این ابزار مقدس صحبت کنیم. به تمیز کردن براش به عنوان بخشی ضروری از روال زیبایی خود فکر کنید. براش‌های شما روزانه در مجموعه‌ای از محصولات مایع، کرم و پودر فرو می‌روند، و به لطف همه محصولات آرایشی، حرکت آزادانه و یکپارچه موها را برای هر آرایشی سخت‌تر می‌کند. تجمع کثیفی و روغن روی براش‌های آرایشی شما می‌تواند باعث جوش‌های آکنه و احتمالا راش‌هایی به نام درماتیت شود.

یک مطالعه در سال 2016، با تمرکز بر محصولات زیبایی در سالن‌های مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان متعدد، نشان داد که 100 درصد از محصولات پوست و چشم آلوده به باکتری هستند. قارچ یا مخمر نیز در 19 درصد از براش های آرایشی استفاده شده یافت شد. بسیار مهم است که بدانید چگونه براش های آرایش را تمیز کنید، هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید، و زمان آن است که تمامی آلودگی های آن ها را از بین ببرید.

همه ما هر روز صورت خود را با براش های آرایشی کانتور می کنیم و یا کرم پودر و رژگونه می زنیم، اما نمی توانیم همیشه همین را در مورد دفعات تمیز کردن براش های پرکاربردمان بگوییم. شستن کامل آن ها هر ماه یا بیشتر کافی نیست. به گفته متخصصان پوست و آرایشگران، برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها که می‌تواند منجر به جوش‌ها شود، باید ابزارهای خود را به دفعات بیشتری تمیز کنیم.

زمانی که لوازم آرایش قدیمی می‌شوند، ممکن است باکتری‌ها را در خود جای دهند، و باکتری‌ها می‌توانند روی سطح براش‌های آرایشی که هیچ گونه محافظ ضد باکتری یا ضد قارچی ندارند، رشد کنند. در واقع، ما می‌دانیم که براش‌های آرایشی باعث رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شوند، اما ما نمی دانیم که این چقدر در خانه خودمان رایج است.

اگر این شما را متقاعد نمی کند که براش های خود را مرتب بشویید، شاید یک راهنمای گام به گام از آرایشگران و متخصصان پوست در مورد نحوه تمیز کردن براش های آرایش، این کار را انجام دهد. پیش از این، نکات شست و شوی براش را از متخصصان، همراه با ایده هایی برای تمیزکننده براش، ابزارها و تمام اطلاعاتی که برای محافظت از صورت خود از قارچ و مخمر نیاز دارید، بخوانید.

برای تمیز کردن براش های آرایش خود از چه چیزی استفاده کنید؟

بهترین و کامل ترین روش برای تمیز کردن ابزار شما، آب به همراه یک صابون ملایم (صابون های معمولی می توانند موهای زائد را خشک کنند، به خصوص اگر براش های شما از موهای طبیعی ساخته شده باشند) یا پاک کننده براش نیاز دارد.

ده‌ها پاک‌کننده به‌طور خاص برای تمیز کردن براش‌ها ساخته شده‌اند اما اگر ترجیح می‌دهید پاک‌کننده مخصوص براش‌هایتان را نخرید، مایع شستشوی صورت مورد علاقه‌تان ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

آخرین باری که براش های آرایش خود را شستید کی بود؟

در واقع، طبق یک نظرسنجی، 39 درصد از کاربران براش‌های آرایشی خود را کمتر از یک بار در ماه تمیز می‌کنند و 22 درصد اعتراف کردند که هرگز براش‌های خود را تمیز نمی‌کنند. حتی اگر می‌دانیم که براش‌های آرایش کثیف می‌توانند باعث جوش شوند و ترکیب آرایش ما را کم‌اثر کنند، تعداد بسیار کمی از ما (در صورت وجود) هستند که می‌توانیم دست روی قلب بگوییم که ابزارهای صورت خود را به طور منظم می‌شوییم.

نحوه استفاده از انواع براش ها

براش های آرایشی ابزاری ضروری برای هر فرد عاشق آرایش هستند. چه حرفه ای باشید و چه مبتدی، برخی از براش ها وجود دارد که باید در مجموعه خود داشته باشید تا به سهولت استفاده از لوازم آرایش کمک کنند. براش های برندهای معروفی همچون براش مک و یا براش سامر خوزامی به دلیل این که براش های آرایشی مناسبی هستند می توانند نتایجی حرفه ای ارائه دهند، از یک چهره بدون منافذ گرفته تا یک سایه چشم با ترکیب زیبا. با این حال، با وجود تعداد زیادی براش در بازار، دانستن اینکه دقیقا به کدام یک از آن ها نیاز دارید و نحوه استفاده از آن ها می تواند گیج کننده باشد. اگر قصد خرید اینترنتی براش های آرایشی را دارید باید ابتدا کاربردهای هر کدام را بدانید.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

کرم پودر را با یک براش کرم پودر زاویه دار اضافه کنید تا ظاهری صاف داشته باشید. براش کرم پودر خود را بارگیری کرده و آرایش را در مرکز صورت خود شروع کنید. کرم پودر را به سمت بیرون به سمت خط رویش مو و به سمت پایین به سمت گردن خود بکشید، مطمئن شوید که هر ناحیه را به طور یکنواخت بپوشانید. در صورت نیاز کرم پودر بیشتری به براش خود اضافه کنید. یک براش کرم پودر زاویه‌دار به شما کمک می‌کند تا در تمام گوشه‌ها و سوراخ‌های صورت خود وارد شوید. حتماً کرم پودر خود را با خط فک ترکیب کنید تا پوشش طبیعی تری ایجاد کنید.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

از براش کانسیلر برای کشیدن کانسیلر روی نواحی مشکل دار استفاده کنید. کانسیلر می تواند روی کرم پودر مایع قرار گیرد. از یک براش کانسیلر برای کشیدن آن بر روی نواحی مانند قرمزی اطراف بینی و سایر نقاط مشکل دار استفاده کنید. برای نواحی بزرگ‌تر مانند حلقه‌های زیر چشم از ضربات طولانی‌تر استفاده کنید. این براش، یک براش کوچک با موهای کوتاه و نوک مخروطی است. با یک اسفنج مرطوب کننده آرایشی، از کرم پودر و کانسیلر خود استفاده کنید. اگر به دنبال پوشش‌های سنگین‌تر هستید یا از کانسیلر زیاد استفاده می‌کنید، یک بیوتی بلندر را کمی خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. کمی کرم پودر به اسفنج اضافه کنید و آن را به تمام صورت خود بزنید تا پوششی صاف و یکنواخت ایجاد کنید.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

با کشیدن و ضربه زدن رژگونه را روی براش رژگونه خود قرار دهید. براش را با یک حرکت سریع در بالای رژگونه بکشید. سپس، براش را برای کمک به حذف پودر اضافی ضربه بزنید. حذف پودر اضافی به شما کمک می کند تا یک لایه رژگونه سبک و یکدست داشته باشید. هنگام استفاده از رژگونه با براش از یک لمس ملایم استفاده کنید. براش را محکم به صورت خود نکوبید. در عوض، به آرامی بر روی پوست بمالید، به طوری که هنگام حرکت روی گونه‌هایتان، موهای آن را به سختی خم کنید. این روش به شما کمک می کند تا پوششی سبک از رژگونه داشته باشید که تازه و طبیعی به نظر می رسد.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

از یک براش سایه چشم سراسری برای اعمال یک لایه یکنواخت استفاده کنید. براش را روی سایه چشم بکشید، سپس به آرامی روی آن ضربه بزنید. آن را روی پلک خود بکشید تا لایه ای زیبا و یکنواخت از رنگ سایه مدنظر ایجاد کنید. از گوشه داخلی پلک خود شروع کنید و رنگ را به سمت لبه بکشید. براش های سایه معمولا در اندازه های بزرگ تر، متوسط ??و کوچک تر هستند. براش های بزرگ تر معمولاً کاربردهای نرم و شفافی را ارائه می دهند. هر چه قلم مو کوچکتر استفاده کنید، بازده رنگدانه شدیدتر می شود.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

اگر می‌خواهید از رنگ دوم و روشن‌تری استفاده کنید، آن را بالای اولین رنگی که استفاده کرده‌اید، اضافه کنید و با استفاده از یک قلم موی بزرگ‌تر و پف‌تر، از چشم داخلی به چشم خارجی بروید. خط باید به ابروی شما نزدیکتر باشد. سپس، می توانید از قلم مو برای ترکیب رنگ ها و پخش کردن لبه ها استفاده کنید.

همچنین می توانید از براش زاویه دار در امتداد خطوط مژه خود استفاده کنید. از براش برای کشیدن خطی از سایه روی خط درست بالای مژه ها استفاده کنید و جلوه ای شبیه خط چشم ایجاد کنید. می توانید از این خط به عنوان خط چشم نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده، کاربرد و شستن براش

برای نرم کردن لبه ها یک براش ترکیبی سایه چشم انتخاب کنید. اگر از بیش از 1 رنگ برای چشمان خود استفاده می کنید، باید آن رنگ ها را با هم ترکیب کنید. یک براش ترکیبی نرم با موهای بلند و مخروطی است. از آن برای نرم کردن خطوط بین رنگ ها با براش کشیدن بین آن ها به جلو و عقب استفاده کنید.

همچنین می توانید از این براش برای پخش و نرم کردن لبه های یک رنگ متمرکز استفاده کنید.

در صورت تمایل خط چشم و ریمل اضافه کنید. از یک براش زاویه دار برای زدن خط های مایع یا ژل یا استفاده از سایه چشم به عنوان خط چشم استفاده کنید. همچنین اگر از مداد استفاده می کنید، می توانید مستقیماً خط چشم خود را روی آن بکشید. براش‌های زاویه‌دار مخصوصاً برای ایجاد چشم‌های گربه‌ای، پوشاندن چشم‌های شما با استفاده از سایه یا برای ظاهری دقیق مفید هستند.