سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده

مزایای استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کردن روزانه برای حفظ سلامت پوست حیاتی است، با این حال برخی آن را به عنوان یک عادت زیبایی شناختی می دانند. پوست ما بزرگ ترین عضو بدن است و برای جوان ماندن، بدون لک و سالم ماندن نیاز به توجه منظم دارد. برای درک اینکه چقدر مرطوب کردن پوستتان اهمیت دارد و این که با خرید آنلاین مرطوب کننده تا چه حد می توانید به سلامت پوست خود کمک کنید، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

از چه مرطوب کننده ای استفاده کنید؟

استفاده منظم از لوسیون و مرطوب کننده باید بخشی از هر رژیم مراقبت از پوست خوب باشد، اما برخی از آن ها بهتر از سایرین هستند. برای محافظت از پوست در طول روز، لوسیونی با ویتامین های فراوان با SPF 15 انتخاب کنید. همچنین از لوسیون هایی استفاده کنید که فاقد چربی، غیر کومدون زا (منافذ را مسدود نمی کنند)، ضد آلرژی و تست شده توسط متخصص پوست می باشند. ویتامین A و ویتامین B5 باعث افزایش استحکام و ایجاد سطح رطوبت می شود. ویتامین های آنتی اکسیدان C و E به محافظت از پوست جدید و مبارزه با آسیب های پوستی کمک می کند.

چه زمانی برای استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب است؟

مهم ترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده، بعد از حمام، اصلاح یا لایه برداری است. برای برخی، این ممکن است دو بار در روز باشد. مرطوب کردن پوست بعد از حمام بسیار مهم است زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن را از پوست شما خارج می کند و پوست را خشک و خشک می کند. در حالی که آب داغ ممکن است آرامش بخش باشد، اما به پوست شما نیز آسیب می رساند. پس بعد از آن هرگز از مرطوب کننده غافل نشوید.

مرطوب کننده به جوان ماندن پوست کمک می کند

پوست صورت، گوش ها، گردن و قفسه سینه به تغییرات محیطی بسیار حساس هستند و شایع ترین نواحی بدن هستند که به سرطان پوست مبتلا می شوند. این نواحی از پوست همچنین سلول‌ها را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن می‌ریزند و بنابراین برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که به سلول‌های جوان‌تر پوست اجازه می‌دهد تا به سطح بروند. همچنین، اثر ماساژی که هنگام استفاده از لوسیون استفاده می شود، به تحریک گردش خون و تولید سلول های جدید کمک می کند.

فقط باید به این نکته توجه کنید. اگر مقدار زیادی رطوبت اعمال کنید، پوست حساس، خشک، کدر می شود و هیدراتاسیون طبیعی را مختل می کند.

مرطوب کردن مشکلات پوستی را کاهش می دهد – مرطوب کردن روزانه می تواند احتمال ایجاد خشکی شدید یا چربی را کاهش دهد. هر دو حالت افراطی برای پوست مضر هستند و باعث ایجاد بیماری های پوستی رایج مانند آکنه می شوند.

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده

سایر لک های پوست را پنهان می کند

استفاده از کرم مرطوب کننده روزانه تضمین می کند که لک های پوست استتار می شوند. این به این دلیل است که مرطوب‌کننده باعث می‌شود پوست کمی براق شود و رنگ‌های مختلف پوست را یکسان می‌کنند.

اهمیت مرطوب کردن

اکنون که به این موضوع پرداختیم که چرا مرطوب کردن برای پوست سالم مهم است، این نکات سریع به حفظ درخشش طبیعی پوست شما کمک می کند:

مراقب دمای آب باشید: دوش آب گرم و حمام آب گرم برای پوست شما خوب نیست. مدت زمان کمتری و با آب گرم دوش بگیرید. تفاوت را در پوست خود خواهید دید.

خشک کنید، خشک نکنید: بعد از حمام به جای اینکه پوست خود را خشک کنید، پوست خود را به آرامی خشک کنید. با خشک کردن پوست شما رطوبت بیشتری را حفظ می کند که در هنگام مرطوب کردن به آن می مانید.

آب بیشتری بنوشید: رطوبت پوست شما نیز از بدن شما می آید. هر روز حداقل 8 فنجان آب بنوشید!

از صابون ها و شوینده های ملایم استفاده کنید: صابون ها و شامپوهایی که حاوی الکل هستند، روغن های طبیعی را از پوست شما پاک می کنند. به دنبال یک پاک کننده ملایم و بدون عطر باشید که دارای مواد معدنی و ویتامین های آلوئه باشد.

از یک مرطوب کننده استفاده کنید: در صورت نیاز، یک مرطوب کننده می تواند رطوبت بسیار مورد نیاز را به هوا اضافه کند.

به دستان خود بیشتر توجه کنید: دست ها تأثیرات محیط خشک را بیش از هر قسمت دیگری از بدن نشان می دهند. بعد از هر بار شستشوی دست از کرم دست استفاده کنید.

در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید: هیچ چیز بیشتر از محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت نمی کند. بسته به فعالیت در فضای باز، از ضد آفتاب کم یا بالا با SPF استفاده کنید.

به طور منظم از بالم لب استفاده کنید: داشتن بالم لب آماده و استفاده مکرر از آن به درمان لب های خشک و ترک خورده کمک می کند. متخصصان پوست استفاده از بالم لب با SPF حداقل 30 را توصیه می کنند. این می تواند به کاهش علائم پیری و سرطان پوست روی لب ها کمک کند.

مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن

اگر از خشکی پوست رنج می برید و رعایت این نکات همچنان پوست شما را تسکین نمی دهد، برای مراجعه به پزشک وقت بگیرید. یک متخصص پوست می تواند پوست را بررسی کند و توضیح دهد که چه چیزی به کاهش خشکی یا سوزش پوست شما کمک می کند.

نقش یک مرطوب کننده چیست؟

احتمالاً این دقیقاً همان چیزی است که شما به آن فکر می کنید – کار اصلی یک مرطوب کننده صورت آبرسان این است که به پوست خشک رطوبت اضافه کند و از خشک شدن مجدد آن جلوگیری کند. فراتر از آن، چیزهای زیادی وجود دارد که مرطوب کننده ها می توانند انجام دهند که به زودی به آن ها خواهیم پرداخت.

ما می دانیم که استفاده از مرطوب کننده می تواند یک مرحله اضافی آزاردهنده در روال مراقبت از پوست شما باشد، اما به ما اعتماد کنید، این بسیار مهم است. پس حتی به این فکر نکنید که از آن بگذرید!

و در آخر چه زمانی باید از مرطوب کننده استفاده کرد؟

از آنجایی که صبح و شب صورت خود را می شویید، ایده خوبی است که بلافاصله بعد از آن پوست صورت خود را مرطوب کنید. در صبح، یک مرطوب کننده سبک انتخاب کنید. در بعد از ظهر، به سراغ چیزهای سنگین تری مانند مرطوب کننده کلاژن الاستین بازسازی کننده بروید. این لوسیون های غنی با الهام از پروتئین های کلاژن و الاستین به تجدید درخشش پوست و برای پوستی نرم و صاف کمک می کنند. آیا تمایلی به استفاده از یک مرطوب کننده صورت متفاوت برای صبح و شب ندارید؟ مشکلی نیست! شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی Spring Cosmetics، برای خرید اینترنتی مرطوب کننده های مختلفی همانند مرطوب کننده اورال، مرطوب کننده کلینیک و بسیاری از مرطوب کننده ها و آبرسان های دیگر، متناسب با نیاز پوستی خود اقدام کنید.